Słowem wstępu...

Witaj czołgisto!

Mogłeś trafić tu z kilku przyczyn. Jakie to przyczyny wiesz tylko Ty. I niech tak zostanie. 
Co możesz znaleźć na moim blogu? Część tego co blog zawiera skategoryzować jest łatwo, część nie. I tak dla przykładu znajdziesz tu zapewne różnorakie modyfikacje do gry World of Tanks, modyfikacje, które modyfikacjami nie są i nazywając rzeczy po imieniu to według mojego subiektywnego kryterium po prostu haxy/cheaty - jak zwał tak zwał. Pojawią się pewnie i ciekawostki około militarne, zdjęcia, artykuły i opinie na temat świata WoTa ale też i Armored Warfare.


Zanim zaczniesz hejt...

Na blogu znajdziesz wiele modyfikacji do gry World of Tanks, które sam uważam za haxy. Dlaczego więc można je tu znaleźć? To proste. Na serwerze EU nie ma listy zakazanych modów do gry, nie ma listy modów dozwolonych. Poza tym WG na chwilę obecną nie posiada narzędzi, które mogłyby wykryć zakazane modyfikacje - gdyby takie oficjalnie określili. W takim razie skoro WG nie robi nic by ukrócić ten niecny proceder to dlaczego ja miałbym się tym przejmować? Przecież to ich gra nie moja... . Jednakże nie jestem aż takim hipokrytą. Mam nadzieję i wierzę bardzo, że kiedyś WG zabroni używania niektórych modów i stworzy narzędzie do wykrywania i banowania graczy, którzy z nich korzystają. 
Obecnie nie wszyscy gracze mają dostęp lub po prostu nie potrafią wyszukać tego co u innych jest w folderze \res_mods. Dlatego też, ta strona ma dać wszystkim równe szanse. Skoro WG na to pozwala to każdy powinien sam zdecydować czy chce z czegoś korzystać czy nie. Czy to dobre rozwiązanie? Jestem w 100% przekonany, że nie. Innego na chwilę obecną nie widzę. Może gdy Ty sam graczu, zdecydujesz, że jest to nie fair i podniesiesz głos, a za Tobą inni, WarGaming zmieni coś w tej materii. Ja próbowałem.

Standardy i obiektywność


Celem standaryzacji wpisy na blogu podzielone są na różne kategorie - mam nadzieję, że ułatwi Wam to szukanie tego czego w danej chwili potrzebujecie.
Celem zachowania obiektywności nie będę z góry określał czy wrzucony na bloga mod jest haxem czy nie. Jednakże zawsze przy modyfikacjach budzących kontrowersje znajdziecie to pytanie w opisie moda. Hax czy mod? Sami zdecydujecie czy chcecie z niego korzystać. Tak jak WG, mój blog daje Wam wolny wybór.

Oficjalne stanowisko WG EU w sprawie modyfikacji 

By wszystko było jasne cytuję: 


"W ciągu kilku ostatnich miesięcy zauważyliśmy liczne wątki na forum i komentarze z prośbami o zajęcie przez Zespół Społeczności stanowiska w sprawie modyfikacji gry (“modów”). Widzieliśmy wiele dyskusji o tym, które modyfikacje są dobre, a które złe; co powinno być dozwolone, a co zabronione; a także wiele różnych opinii o tym co daje zbyt dużą przewagę. Wszystko to wprowadziło spory zamęt, więc chcielibyśmy podzielić się z Wami naszym stanowiskiem w tej sprawie. Na początek jednak, chcielibyśmy, aby było jasne:

Nasze stanowisko nie jest listą oficjalnie zatwierdzonych modów – ma za zadanie przedstawić Wam w jaki sposób rozumiemy ideę “fair play” w World of Tanks.

Istnieją różne mody, które poprawiają jakość rozgrywki poprzez dodanie wygodnych rozwiązań lub dostosowanie gry do upodobań gracza. Przykładami modów z tej kategorii są: mody, które zmieniają kształt/kolor celowników, własne symbole umiejętności „szósty zmysł” zamiast żarówki, a także niestandardowe dźwięki silników/wystrzałów. Być może także używacie innych malowań kamuflażu dla niektórych czołgów (widocznych tylko dla Was), innego wyglądu garażu, a może nawet całkiem innego kroju czcionki w całej grze. Bez względu na to czy używacie tego typu modów czy też nie, nie mają one istotnego wpływu na rozgrywkę. Oprócz innego wyglądu interfejsu lub dźwięków, nie dają one tak naprawdę żadnej przewagi nad kimś, kto używa klienta gry bez modyfikacji.

Modyfikacje, które całkowicie zmieniają *sposób, w jaki gracie*, są tym rodzajem modów, nad którymi doradzalibyśmy Wam zastanowić się jeszcze raz i zachować rozsądek, gdy rozważacie ich używanie. Jeśli mody udostępniają Wam informacje, które nie są normalnie dostępne ani widoczne, i zasadniczo pozwalacie, by mody dyktowały co powinniście zrobić i kiedy, to znaczy, że sprawy zaszły za daleko. W porównaniu do kogoś, kto używa standardowego klienta, takie mody wyraźnie dają przewagę dostarczając danych na temat gry, których inni nie mają, a które możecie wykorzystać decydując co zrobić. Nawet jeśli są to dane przybliżone, dają one zbyt szczegółowe informacje, do których normalnie nie ma dostępu. Na tym etapie sama gra schodzi na dalszy plan, a na przebieg rozgrywki coraz większy wpływ mają mody i ich działanie.

Odpowiedzialność za instalację modów i sprawdzenie, co tak naprawdę robią, spoczywa na graczu. Niewłaściwie zainstalowane (lub niekompatybilne) mody mogą powodować spadki wydajności gry lub inne błędy. Niektóre mody mogą wykradać poufne informacje z Waszego komputera lub uszkodzić system operacyjny. Mówiąc krótko, jeśli mod/dodatek ma zbyt mocno wpływa na rozgrywkę i zmienia sposób, w jaki gracie, doradzamy kierowanie się zdrowym rozsądkiem i odinstalowanie go."

Pozdrawiamy,
Zespół Społeczności EU

Link - klik

W razie pytań i uwag zapraszam do zakładki "Kontakt".

Pozdrawiam,
Sir Failing


    KOMENTARZE BLOGGER
    KOMENTARZE FACEBOOK