Artyleria w Armored Warfare - zmiany, zmiany, zmiany...
Jakiś czas temu na forum Armored Warfare pojawił się njus na temat zmianach w artylerii. Całość, przetłumaczoną przez Maćka, możecie znaleźć tutaj Zmiany w systemie artylerii.
Tak naprawdę czekałem z tym artykułem do ukazania się filmów z gameplayem z trzeciego alfa testu licząc na to, że któryś z jutjuberów pokusi się o grę spg i doczekałem się:) To co Obsidian podał Nam na piśmie, potwierdza gameplay więc co to za zmiany w mechanice gry artylerią?
Ostrzeżenie przed ostrzałem artyleryjskim
Od tej pory podczas gry wszystkimi klasami pojazdów - poza artylerią, będziemy otrzymywać komunikat HUD na środku ekranu o tym, że w Naszą stronę arda wymierzyła i strzeliła. Nie wiemy jednak czy konkretnie w Nas leci pocisk i z której strony możemy nim oberwać. Daje to Nam szansę na uniknięcie ostrzału artylerii i zminimalizowanie szkód jakie może Nam zadać. Wiadomo - im większa odległość od strzelającej do Nas arty tym więcej czasu na ucieczkę, ukrycie się za jakąś przeszkodą. Dodatkowo myślę, że skoro arta strzela z bezpiecznej odległości to taki komunikat HUD jest jak najbardziej fair w stosunku do graczy, którzy kierują innym typami pojazdów podczas bitwy.Jak napisałem wcześniej - jedynie artyleria sama w sobie nie będzie otrzymywać takiego ostrzeżenia.
Gracze, którzy artylerią nie grają nie powinni narzekać. Obsidian wprowadził coś, czego w World of Tanks nie możemy się doczekać od dłuuuższego czasu. Przynajmniej teraz grając mamy świadomość tego, że arta w Nas mierzy, strzela. Dzięki temu mamy większy wpływ na to, jak długo przeżyjemy na polu bitwy. Wiadomo, że hard tomato stojący w krzakach i tak będzie narzekał na ardę.
Ponadto po każdym wystrzale artyleria staje się widoczna na 10 sekund. Co prawda nie ma nad nią nazwy pojazdu czy paska zdrowia - tzw. over target makera - ale wszystkie pojazdy, które mają ją w zasięgu spota mogą do niej strzelać.
Radar ostrzału artyleryjskiego
Krótko ujmując. Każdy strzał artylerii wywołuje jej pingowanie na minimapie. Na początek tylko kwadrat w którym znajduje się arta. Jeżeli gracz w spg nie zmieni swojej pozycji, w zasadzie po trzecim wystrzale jego pozycja na minimapie jest dokładnie podawana. Pingowanie pozycji arty na minimapie otrzymują tylko artylerzyści z przeciwnej drużyny.Ponadto po każdym wystrzale artyleria staje się widoczna na 10 sekund. Co prawda nie ma nad nią nazwy pojazdu czy paska zdrowia - tzw. over target makera - ale wszystkie pojazdy, które mają ją w zasięgu spota mogą do niej strzelać.
Cały ten system pingowania arty na minimapie i jej widoczności po każdym strzale powoduje, że gracz w spg musi się trochę natrudzić. Mnie osobiście to cieszy, ponieważ sytuacji w których arta stoi na A0 przez całą rozgrywkę i stamtąd zadaje obrażenia będzie niewiele. Po pierwsze trzeba uważać na kontrę artylerii przeciwnika, po drugie trzeba uważać by nie znaleźć się w zasięgu spota innych pojazdów, które zniszczą Nas gdy tylko strzelimy. Wymusza to ciągły ruch arty i nie wiem jak Was, ale mnie to bardzo satysfakcjonuje.
Nowa kamera
Zmiana widoku z satelity znanej z WoT na rzut pod kątem znany z moda Battle Assistant Mod.
Według Obsidianu:Dzięki temu gracz odczuwa jakby brał udział w akcji, a nie stał w krzakach. Pozwala to również strzelać pomiędzy budynkami oraz nad dachami zmuszając graczy do szukania kryjówek.Według mnie zacna zmiana. Lwia część artylerzystów w WoT i tak korzysta z tego moda więc dlaczego nie zaimplementować go do gry skoro się sprawdza? Według mnie bardzo dobre posunięcie.
Tryb ten jednak trzeba wyćwiczyć aby używać go sprawnie. Ze względu na kąt kamery, można stracić wrażenie głębi, przez co trudno ocenić czy strzał trafi w pojazdy, czy zahaczy o wzgórze. Jednak mamy wrażenie że taka kamera okaże się dobrym pomysłem i większość graczy będzie z niej zadowolona.
Ogólne zmiany w balansie
Obecnie maksymalna liczba spg podczas bitwy to trzy sztuki na drużynę. Dodatkowo - co zobaczycie na filmikach - artyleria jest nieco celniejsza niż wcześniej jednak trafienia zadają mniejsze obrażenia. Artyleria w AW zadaje większe obrażenia kiedy trafi obszarowo, a nie bezpośrednio w pojazd wroga.
Z tego co widać na filmach poniżej sami zauważycie, że gra artą może być przyjemna dla artylerzysty ale również nie uprzykrza gry innym osobom na polu bitwy.
Czy Obsidian stworzył mechanikę doskonałą? Tego nie wiem, jednak na pewno bliżej jej do oczekiwań graczy niż tej z World of Tanks. Miejmy nadzieję, że poziom zostanie zachowany, a Obsidian dalej czerpał będzie jak najwięcej z community dla dobra swojej produkcji.
Co na to WG?
Wypowiedź Storma:Artillery will be rebalanced this year apparently - and by rebalance Storm mentions real rebalance, not nerf, with possible changes to the artillery mechanism. The insider adds that the new mechanism is apparently inspired by the Armored Warfare artillery;Czyżby małe osranko?
Video:
Arta od 11:53
Arta od 05:51
Arta od 10:14
Arta na wypasie, caly test nia gralem
OdpowiedzUsuń